FISHING MANIA| НОВИНИ| ОБЯВИ| КАТАЛОГ| АНКЕТИ| КАЛКУЛАТОРИ| ФОРУМ| КАТАЛОГ| FaceBook| Google+
19 Ноември 2019 г.За нас | Контакти | Реклама
FM Приятели
Спининг клуб - Стари видри
Страница за риболов с изкуствени примамки
Река Янтра - пътеводител
За Дома - рецепти, цветя, статии - zadoma.com
АКТУАЛНО [добави актуално]

търсене по вид риба търсене по водоем

р. Дунав
23.09.2006 г.
Улов: щука, распер
Въпреки че тези почивни дни се водят празници на града и имаше панаир в Свищов, изобщо не си направих труда да го разгледам - циганията е една и съща всяка година... За сметка на това пък, с участниците в Jaws 3 се бяхме уговорили да се срещнем в 7 часа сутринта с по една блеснарка в ръка, надъхани за емоционален спинингов излет. Времето сутринта бе мрачно, с ниско надвиснали облаци, предвещаващи як дъжд. След близо 4-километров преход пеша през треви, кал и локви дълбоки до средата на ботушите, стигнахме до нароченото място. Край него две тръби извеждат топлата вода от химкомбинат Свилоза в река Дунав и е едно от любимите свърталища на расперите. /В събота бях на работа, но двамата колеги бяха направили добър риболов на това място, с няколко уловени распера до 1,8 кг./ Леко мокри и порядъчно кални стигнахме до там, за нула време разпънахме пръчките и се започна едно дъ-ъ-ълго мятане, почти до 12 часа, когато аз и SHEFA потеглихме обратно към града, оставяйки колегата да помята още няколко часа там. За тези близо 4 часа престой може би само в разстояние на половин час не валеше дъжд. До моментът на тръгването, активът на трима ни бе доста скромен - SHEFA имаше един удар на сериозен распер, дори го задържа за секунди, но се откачи, а малко по-късно пак той успя да улови един малък, който бе пуснат обратно. Та, закрачихме с него обратно по брега, по посока към града. Спряхме да тестваме едно друго местенце - плиткаж с много камъни, което по принцип държи распери. За десет минути мятане двамата успяхме да хванем по едно 30-35 сантиметрово расперче, които също отидоха да растат. Моят удар бе на Mosca 5, а на адаша - на Mepps Aglia Long 3. За протокола да отбележа - вероятно повече от година насам не съм мятал на спининг с монофилно влакно, но понеже метражът на титулярната шпула бе драстично намалял вследствие на късания и не можех да мятам достатъчно навътре, ми се наложи да сложа резервната шпула с монофилно 0,25. Около 1 часа на обяд се прибрахме - доста уморени, но с идеята да направим и един следобедно-вечерен спининг. В 4:15 следобяд отново на линия - отпочинали и напапкани. Този път решихме да обловим местата, които са в близост до града. Облаците се бяха поразредили и въпреки че бе мрачно небето, изглеждаше, че няма да вали. Пристигнахме, огледахме мястото, разпънахме пръчките... и започнах да се чудя коя блесна да сложа. В крайна сметка отново везните натежаха в полза на любимата Mosca 5. Започнах да мятам с нея, но нещо все ме глождеше - хем мястото държи и щуки, хем съм с "монофилната" шпула от сутринта, хем съм закачил блесната директно, без метален повод. И докато ми се въртяха тези мисли в умната глава и размишлявах дали ако сложа грубия метален повод няма пък да "притесня" евентуалните распери, Mosca-та ми изведнъж спря. Явно понеже я водех бавно и близо до дъното /а там не бе особено дълбоко/, се е заклещила в някой камък. По инерция леко разклатих пръчка, държейки влакното изпънато и о, чудо! "Камъкът" ритна и потегли навътре. Напрегнах малко повече влакното и успях да я вдигна отгоре - щука, точно с размерите на онази, дето преди около месец ми пръсна карабинката и си замина с безплатен холограмен пиърсинг от Mepps Aglia Long 3. Като знам каква паст има, и съм без метален повод, направо изтръпнах. Внимателно, доколкото можех, я приближих до брега и чак тогава видях, че е закачено само едното острие на тройката и то на една жила от вътрешната страна на долния ред зъби. Обаче тази жила се оказа наистина жилава. Без да й давам зор я изпързалях до SHEFA, който я хвана за врата и бързо я извади на брега. Оказа се 80-сантиметрова хубавица с тегло 3,250. Продължихме със замятанията, редувайки различни въртящи блесни, дори и с едно бяло расперче пробвах почти докато се стъмни, но повече удари нямаше.