FISHING MANIA| НОВИНИ| ОБЯВИ| КАТАЛОГ| АНКЕТИ| КАЛКУЛАТОРИ| ФОРУМ| КАТАЛОГ| FaceBook| Google+
25 Август 2019 г.За нас | Контакти | Реклама
FM Приятели
Спининг клуб - Стари видри
Страница за риболов с изкуствени примамки
Река Янтра - пътеводител
За Дома - рецепти, цветя, статии - zadoma.com
АКТУАЛНО [добави актуално]

търсене по вид риба търсене по водоем

р. Дунав
20.08.2006 г.
Улов: щука, сулка
Здравейте колеги, по долу ще опиша съботния ни излет по река Лома при устието с Дунав и река Цибър при вливането и в Дунав. Събота, 19-ти август, с Ваня станахме в 5 сутринта и след 15 минути вече пътувахме в посока към гр Лом където миналата година направихме впечатляващ риболов на щуки. В 5.30 спряхме на бензиностанцията на Лукоил за по едно кафе за събуждане и отпрашихме към устието на Лома. Краткия път до там беше променен до неузнаваемост, явно пролетните наводнения на реката бяха отнесли близката тополова горичка посадена до брега. Вместо нея там заварихме сечище. Вече се зазоряваше и трябваше да побързаме затова започнахме припряно да сглобяваме въдиците, Ваня ме изпревари в потготовката и докато аз снимах утринта над Дунав тя вече мяташе на реката. Тъкмо слязах на брега и видях че тя носи в ръка един средено голям распер, това е първият и распер и усмивката и беше от ухо до ухо. Едвам смогнах да я снимам и рибката пое обратно във водата да расте. Най-накрая започнах и аз да мятам, още на първото хвърляне с една огромно клатушка за щука. Закачих една дребна сулка, захапала стръвно куката. Последваха я още нейни посестрими, една по-едра щука, около 40 см. С Ваня се редувахме да хващаме и връщаме отново във водата дребните сулки, които атакуваха стръвно всичките щукарски блесни което им подавахме. Неусетно стана 10 часа и жегата ни напече зверски, решихме да се преместиме нагоре по р. Лома и да потърсиме кефала под надвисналите над реката върбалаци. Аз разпънах мухарката си а Ваня се зае да мята блесничката, която преди няколко седмици и беше подарил бат Стан и стана неин фаворит в кефаловия риболов. За начало сложих на типета една оса понеже ми направи впечатление че около водата летят оси и пчели. Мятах, мятах но рибата не се вдигаше, реших да сменя мухата и сложих един черен бръмбър с жълт корем, ефекта беше същия като с осата, смених трети път с малък комар, на кука № 16, за съжаление нямах нито едно кълване. Реших отново да взема спининга и да пробвам реката с него, приближих се до Ваня, която тъкмо връщаше една малка щукичка във водата, спрях я за снимка и обратно във водата. Докато сменях въдиците в колата тя хвана още една сулка, която последва щуката. Сложих един 10 см. Чупещ воблер собствено производство, с намерение да търся голямата риба, смених с втори, трети, все направени от мен воблери, но нямах и сторване дори. Явно големите хищници бяха се скрили в Дунав от жегата и само дребосъка атакуваше кленските блесни на Ваня. Слънцето напичаше вече неудържимо,часът стана 11,30 и решихме да се спасяваме в къщата на баба в село Мокреш, (ето и линк към страницата на селото: http://www.pmgmontana.com/projects/mokresh/)намиращо се на 11 км от Лом в посока Козлодуй, с намерение в късния следобед да посетиме устието на река Цибър. Стана 17.00, навън въздуха който дишаш е горещ, но не се търпи вече на едно място, запалихме колата и газ към Долни Цибър. Стигнахме дигата като преди това минахме покрай джамията на селото. Явно няма необходимост от джамия в Цибър. В кръчмата която се намира на пристанището се вихреше бурен купон, мургава тълпа се забавляваше с яка чалга огласяща реката над километър по течението. Стигнахме до устието карайки по дигата, долу по реката се виждаха палатки, автомобили, хора, кучета, крави. С други думи на реката беше панаир. Опитахме да намериме място за спининг, но това беше невъзможно, наредени в редици по 20 въдици заемаха цялата брегова ивица, тук-таме хора с плувки чакаха михаля, тълпи цигани се сапунисваха във водата, представете си как в такава обстановка може да се метне спининг, това означаваше да събереме поне 20 линии на колеги. Върнахме се до колата, запалихме и обратно към Мокреш. С това приключи риболовния ни излет. Съветвам колегите които търсят риба на спининг в Дунав да го правят сутрин рано на зазоряване и вечер на залез, през деня е безмислено, а през ноща забранено.